گلپایگان در رده شهرهای بیابانی قرار گرفت
گلپایگان در رده شهرهای بیابانی قرار گرفت

پایگاه خبری زنگ خطر / مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تالاب گلپایگان خشک شده و با کمترین وزش باد ریزگردها ایجاد می شود . منشا این مشکل خارجی نیست که به عراق لعنت بفرستیم بلکه منشا داخلی دارد. باید روند بیابان زدایی را همچون کویر لوت برای آن انجام دهیم.

خبرنگار: فرشید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر محمد علی کاظمی در جلسه مشترک شهرداران ، اعضای شورای شهر و معاون عمرانی استانداری اصفهان که در شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: تالاب گلپایگان خشک شده و با کمترین وزش باد ریزگردها ایجاد  می شود و شهر گلشهر ، روستاهای اطراف و گلپایگان تحت تاثیر این ریزگردها قرار میگیرند.  منشا این مشکل خارجی نیست که به عراق لعنت بفرستیم بلکه منشا داخلی دارد.

وی ادامه داد : طی  دو سه سال گذشته با منابع طبیعی کشور صحبت هایی را در این باره انجام دادیم اما قبول نمی کردند که گلپایگان یک شهر بیابانی باشد نهایتا در بازدید ها و کارشناسی هایی که انجام شد  این شهرستان را به عنوان بیابان پذیرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مجموعه تالاب شور گلپایگان حدود ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد  و براساس مطالعاتی که تا ۳ ماه آینده آماده خواهد شد باید روند بیابان زدایی را  همچون کویر لوت برای آن انجام دهیم ، اعتبارات آن هم از محل  اعتبارات بیابان ملی استانی است.
بالادست تالاب شور  در محلی تحت عنوان تخت عباس دو پروژه آبخیزداری اجرا کردیم که اگر بارندگی انجام شد سیلاب ها را به سمت تالاب شور هدایت کنیم اما این گردو غبار ها و فرونشست اثر برداشت بی رویه اب است.