گلپایگان نیازمند مرکز اعصاب و روان است
گلپایگان نیازمند مرکز اعصاب و روان است

کارشناس امور توانبخشی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: خیلی از مشکلات خانواده ها به مسئله اعصاب و روان مربوط می شود برای راه اندازی مرکز اعصاب و روان در گلپایگان علاوه بر اینکه نیازمند حضور دائمی یک روانپزشک در شهرستان هستیم، هنوز مجوز مرکزی که یارانه دولتی داشته باشد برای شهرستان صادر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، فاطمه طیباتی امروز ( چهارشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود ۲ هزار معلول که ۷۰۰ نفر آنها مستمری بگیر هستند تحت پوشش بهزیستی شهرستان است و به معلولین ضایعه نخاعی نیز حق پرستاری، پرداخت می کنیم. برای معلولین ۴ مرکز روزانه در شهرستان فعال بود که یکی از آنها به دلیل ضعف در خدمت رسانی تعطیل شد و مرکز جدید که جایگزین آن می شود می تواند از یارانه مرکز تعطیل شده استفاده کند؛ همچنین دو مرکز شبانه روزی نیز مشغول به فعالیت هستند.
 
وی اضافه کرد: در مرکز شبانه روزی نگهداری از دخترانی که معلولیت ذهنی دارند ۴۷ نفر حضور دارند که یارانه دولتی این مرکز شامل حال آنها می شود همچنین در سال گذشته در حوزه اشتغال معلولین مبلغ خوبی جذب شد و بسیاری از سرپرست خانواده ها و معلولین از این وام استفاده  و اشتغالی را راه اندازی کردند. 
 
کارشناس امور توانبخشی بهزیستی شهرستان گلپایگان  تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا کمیسیون های پزشکی را نتوانستیم برگزار کنیم که متاسفانه تعداد متقاضیان آنها زیاد است و از اسفندماه سال گذشته تاکنون آمار آن به ۷۰ نفر رسیده است. شرایط اقتصادی موجود سبب شده خانواده هایی که ۲۰ الی ۳۰ سال معلولی در منزل داشتند اما هیچگاه به بهزیستی مراجعه نکردند، اکنون خواهان در یافت خدمات دولت از طریق بهزیستی باشند.
 
وی یادآورشد: خیلی از مشکلات خانواده ها به مسئله اعصاب و روان مربوط می شود برای راه اندازی مرکز اعصاب و روان در گلپایگان علاوه بر اینکه نیازمند حضور دائمی یک روانپزشک در شهرستان هستیم، هنوز مجوز مرکزی که یارانه دولتی داشته باشد برای شهرستان صادر نشده است.