گلپایگان و خوانسار در مباحث قرآنی پیشتاز هستند
گلپایگان و خوانسار در مباحث قرآنی پیشتاز هستند

پایگاه خبری زنگ خطر/ مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد  بر این است که الگو ها میتواند از شهرستان ها شکل بگیرد. فعالان قرآنی و مربیان مهد ها و موسسات قرآنی به سامانه هوشمند "حمد" توجه کنند و در آن عضو شوند.

خبرنگار: وحید اعظمی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، حامد منیری ظهر امروز 28 اردیبهشت 1402 در بازدید از مهد های قرآن شهرهای گود و گلشهر در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: منکر کمبود اعتبارات نیستیم اما مدیریت منابع هم مهم است. به دلیل اینکه  مباحث فرهنگی و قرآنی  زودبازده نیست و در آن بحث نخبگی مطرح است مشقت و سختی وجود دارد اما لذت خوبی را به همراه دارد. شرط اساسی فعالیت ها برنامه و هماهنگی است ؛ مردم و مسئولین باید در کنار هم یک حرف را زمزمه کنند و در امور استمرار داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مسئولین ما باید خصیصه خوب شنیدن  را در خود تقویت کنند ادامه داد: در کار گروه هایی که مربوط به فعالیت های قرآنی است اقشار مختلف حضور داشته باشند تا برای استان و کشور الگو شود ، نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد  هم بر این است که الگو ها میتواند از شهرستان ها شکل بگیرد. فعالان قرآنی و مربیان مهد ها و موسسات قرآنی به سامانه هوشمند “حمد” توجه کنند و در آن عضو شوند.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: گلپایگان و خوانسار در مباحث قرآنی پیشتاز هستند و سبب میشود ما هم احساس کنیم نظمی در شهرستان حاکم است و مسائل را پیگیری می کنیم در همین راستا گروهی به  دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برای پیگیری و اجرای طرح بشری اعزام خواهند شد تا مربیان این منطقه بتوانند در این طرح شرکت کنند.

منیری افزود: با پیگیری های نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  و برخی دیگر از همکارانشان  مشکل بیمه های قرآنی طی یکسال اخیر حل شد و بعد از سالها صندوق هنرمندان به صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی تبدیل شده است؛ اتفاقی که شبیه به یک معجزه است.

 برنامه تلویزیونی محفل خیلی پر محتوا بود

در ادامه نیز نماینده گلپایگان و خوانسار خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که با آیات قرآن مانوس نیستند با مسایل عمیق برخورد نمیکنند، برنامه تلویزیونی محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شد خیلی پر محتوا بود و ابعاد جدیدی از قرآن در آن بحث می شد ، امیدواریم این برنامه با عظمت  ادامه دار باشد.

سید مسعود خاتمی یادآورشد: گلپایگان مهد دین و قرآن است و انشاا… در این شهرستان که زمینه های لازم  فراهم است شاهد ترویج بیش از پیش قرآن  باشیم. با توجه به بودجه های  دولتی   باید از خیرین کمک بگیریم، برای مثال در خوانسار خیری ۸ میلیارد تومان  برای ساخت خانه بهداشت در روستا هزینه کرد و… لذا در مباحث قرآنی هم باید  از ظرفیت خیرین استفاده کنید.