۳ هزار و ۷۰۰ خانوار گلپایگانی تحت پوشش کمیته امداد
۳ هزار و ۷۰۰ خانوار گلپایگانی تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان 3 هزار و 700 خانوار و حدود 600 خانوار در بخش تک خدمتی یا چند خدمتی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر عباسعلی لچینانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان ۳ هزار و ۷۰۰ خانوار و ۱۲۷ یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند همچنین از دو سال گذشته در طرح محسنین ۲۴۸ خانوار تحت حمایت قرار دارند.بیش از هزار و ۴۰۰ نفر حامی در طرح ایتام و محسنین مار را همراهی میکنند.

وی  با بیان اینکه ۴۵۵ دانش آموز و ۷۶ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند ادامه داد: سرانه ماهانه هر یتیم ۲۶۰ هزار تومان است و این مبلغ در طرح محسنین که شامل خانواده های نیازمند است ۱۰۰ هزار تومان می باشد. مجموع مستمری که سال گذشته به مددجویان پرداخت شده ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیته امداد شهرستان گلپایگان گفت: در سال گذشته ۶۷ مورد جهیزیه پرداخت کردیم و ۲۸۴ زن سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادیم.به بیماران صعب العلاج و از کارافتاده در حد اعتباری که جذب میکنیم کمک رسانی انجام می دهیم.

لچینانی افزود:در سال گذشته  ۱۶۹ مورد تسهیلات خود اشتغالی به مبلغی بالغ بر  ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم همچنین برای ۲۳۰ نفر مستعد اشتغال آموزش های فنی و حرفه ای را برگزار کردیم و برای ۲۶ نفر از فرزندان تحت پوشش کاریابی انجام دادیم. ۲۳۲ مورد وام قرض الحسنه ضروری  با مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان نیز پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد:در سال ۹۵، ۱۷ میلیارد ریال، در سال ۲۳،۹۶ میلیارد ریال، در سال ۹۷  ۲۷ میلیارد ریال و در سال گذشته ۲۹ میلیارد ریال جذب مشارکت مردمی را شاهد بودیم همچنین در سه ماهه اول سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مشارکت های مردمی توسط این اداره جذب شده است.

  رئیس کمیته امداد شهرستان در خصوص آسیب دیدگان کرونا  یادآورشد:  رسالت کاری ما رسیدگی به افراد تحت حمایت است و کمک های خود را در این مدت معطوف به تنها افراد تحت پوشش نکردیم و به افراد بی بضاعتی که تحت پوشش نیستند نیز کمک رسانی انجام دادیم. همچنین به خانواده هایی که به علت کرونا افرادی از آنها فوت شده بود کمک هایی را انجام دادیم.

عباسعلی لچینانی تصریح کرد: کمیته امداد از انجام کار اقتصادی منع شده است اما در زمینه اقتصادی به مددجویان در راستای تسهیلات خود اشتغالی، کاریابی و راه وری شغلی کمک کردیم، در تسهیلات خود اشتغالی تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی با  بیان اینکه حدود ۶۰۰ خانوار در بخش تک خدمتی یا چند خدمتی تحت پوشش کمیته امداد گلپایگان هستند گفت: قبول دارم که حمایت ها کافی نیست؛ افرادی را می توانیم تحت حمایت قرار دهیم که سالمندان، عدم توانایی جسمی در کار کردن و یا زنان سرپرست خانوار باشند و اگر این شرایط را نداشته باشند به صورت موردی کمک می کنیم.