آزادی سه زندانی تایبادی توسط بانوان خیر
آزادی سه زندانی تایبادی توسط بانوان خیر

زنگ خطر / رئیس اداره زندان‌ تایباد گفت: سه نفر زندانی جرایم غیر عمد توسط سه بانوی خیر تایبادی از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر و به نقل از ایسنا / مرتضی فدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بانوان خیر و نیکوکار با نیت اجرای یک اقدام خداپسندانه با پرداخت ۳۵۰ میلیون ریال سه نفر زندانی را که به دلیل محکومیت مالی در حبس بودند، از بند اسارت آزاد کردند.

وی با اشاره به جرائم مالی افزود: افرادی که به دلیل جرائم مالی در زندان به سر می‌برند محکوم به جرم‌های غیر عمد هستند، ماه محرم و صفر و همچنین شیوع ویروس کرونا بستر را برای اقدامات خداپسندانه فراهم کرده است.

فدایی بیان کرد: نرخ وقوع جرائم و بزه‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان و ماه محرم و صفر تا حد بسیاری کاهش پیدا می‌کند و بیشتر افراد به دلیل اعتقادات مذهبی تمایلی برای بروز رفتارهای ناشایست و خلاف عرف جامعه در این ایام ندارند.

وی مطرح کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جرم و جنایت کاهش یافته و تعداد زندانی‌ها نیز کم شده است.

رئیس اداره زندان تایباد مطرح کرد: زندانی‌های غیر عمد بیشتر به دلیل محکومیت‌های مالی مانند دیه، مهریه، نفقه و صدور چک در حبس هستند.