استاندار اصفهان: از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد استان اصفهان ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته اند
استاندار اصفهان: از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد استان اصفهان ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته اند

دکتر مرتضوی استاندار اصفهان گفت: در عرصه هنرمندان استان مصّر هستیم شورای گفتگوی بخش فرهنگ و هنر استان تشکیل شود تا با استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه مشکلات احصا شده و برای آنها راهکار اندیشیده شود./ نسبت مصارف به منابع بانکی استان از ۵۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده است همچنین از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد استان ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر استان عنوان کرد: خداوند متعال به هنرمندان مسئولیت‌های متنوعی اعطاء کرده است تا در برابر جامعه و مظاهر زیبای خلقت احساس مسئولیت کند.

وی ادامه داد: به هر میزان این ظرفیت فراخ تر باشد تجلی ماندگاری در آثار خلق شده به جای خواهد ماند. از این بابت قدردان زحمات هنرمندان والامقام در خلق آثاری بی‌بدیل و توجه ویژه به جامعه هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: تمرکزگرایی مشکل مهمی است که از ۷۰ تا ۸۰ سال گذشته تاکنون در حکمرانی وجود دارد البته در دولت سیزدهم تلاش شده این نگاه تمرکزگرا کم‌رنگ تر از سابق شود اما هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده و در آغاز مسیر هستیم.

دکتر مرتضوی افزود: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان به دلیل نگاه تمرکزگرایی است اما در صورتی که رویکردی که دولت در پیش گرفته مؤثر باشد می‌توان به ادامه مسیر امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با بخش‌های متفاوت جامعه در دولت سیزدهم، بعنوان یک راهبرد اساسی دنبال می‌شود و تلاش شده با هم‌اندیشی و هم‌افزایی تصمیمات مهم و جریان‌ساز اتخاذ شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در همین راستا جلسات مستمر و منظمی را با اقشار مختلف از جمله اصناف، دانشجویان، فعالان اقتصادی و … برگزار می‌کنیم. نتیجه این هم‌افزایی جهش‌های قابل توجه در بخش های مختلف استان از جمله حوزه اقتصادی بود.

دکتر مرتضوی گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی استان از ۵۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده است همچنین از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد استان ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته اند.

وی با بیان اینکه سیاست تعامل با مردم راهگشا است و ما این مهم را تجربه کرده‌ایم، عنوان کرد: در عرصه هنرمندان استان نیز مصّر هستیم شورای گفتگوی بخش فرهنگ و هنر استان تشکیل شود تا با استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه مشکلات احصا شده و برای آنها راهکار اندیشیده شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: مشکلات چندین ساله استان که سالها مردم را بلاتکلیف کرده بود با هم‌اندیشی و همفکری ساماندهی شد لذا امیدواریم این همفکری در حوزه فرهنگ و هنر نیز تأثیر گذار باشد.