بازار صفوی گلپایگان مرمت می شود
بازار صفوی گلپایگان مرمت می شود

پایگاه خبری زنگ خطر، مصطفی قانونی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان خبر داد: اثر تاریخی بازار صفوی گلپایگان که به راسته ی سلجوقی معروف است مناره سلجوقی را به مسجد جامع گلپایگان متصل کرده و این سه اثر تاریخی یکی از بهترین مسیرهای گردشگری گلپایگان به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، مصطفی قانونی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته توسط اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان و مساعدت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان جهت ساماندهی و بهسازی فضای بازار صفوی گلپایگان اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به این اثر تاریخی تخصیص یافت.

مصطفی قانونی ادامه داد: در این فاز مرمت که کلیه زیرساخت های آن در سنوات گذشته انجام گردیده است و بخش بام به طور کامل مرمت گردیده اکنون به زیباسازی بخش های داخلی بازار و لایه برداری تزئینات آجری، تخلیه بندها و ترمیم بخش های آسیب دیده پرداخته خواهد شد و کلیه عناصر و الحاقات نامانوس با اثر از جمله سیم ها و کابل های برقی و خدماتی تابلو های نامناسب واحدهای صنفی و …جمع آوری می گردد و پس از مرمت و زیباسازی اثر، نورپردازی فضای داخلی ، اجرای هورنو و نور گیری های مشبک بام نیز انجام خواهد شد. بازار صفوی گلپایگان از بناهای دوره صفوی که در سال ۱۳۸۴ به شماره۱۴۴۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. دارای حدود ۵۰ متر طول و آسمانه ای گنبدی با طاق آهنگ های زیبا و یکی از مراکز اصلی گردشگری شهرستان گلپایگان به شمار می آید.

وی افزود: این اثر تاریخی که به راسته ی سلجوقی معروف است مناره سلجوقی را به مسجد جامع گلپایگان متصل کرده و این سه اثر تاریخی یکی از بهترین مسیرهای گردشگری گلپایگان به شمار می آید.