بالاترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور مربوط به استان اصفهان است
بالاترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور مربوط به استان اصفهان است

پایگاه خبری زنگ خطر / رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: آمار صلح و سازش در پرونده ها در سطح استان 42 درصد و در سطح کشور 36 درصد است اما  این آمار در گلپایگان 67 درصد می باشد.

خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان اظهار کرد: قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با ظلم، فساد و مفسد بدون ملاحظه و با قاطعیت قرار دارد و برخورد میکند و این امر چراغ امید را در دل مردم پرفروغ تر کرده و جایگاه قوه قضاییه را ارتقا داده است ، البته نباید مغرور شد این اتفاق مسئولیت این حوزه را قطعا بیشتر می کند. انتظارات مردم از دستگاه عدلیه مقتدر و بی طرف ، مبارزه بی امان با مفسدین و مرتکبین جرایم خشن و… است.

وی ادامه داد: اگر مدیری جا به جا می شود به این معنی نیست که کارآمدی خوبی ندارد بلکه برای تقویت قوه قضائیه است، باید به گونه ای عمل شود که مبادا شهرستانی خیلی قوی باشد و مکان دیگری در این حوزه قوی نباشد. در دستگاه قضایی روند کار به این شکل است که روسای دادگستری ها باید مسئولیت تجدید نظر که عالی ترین مقام قضایی محسوب می شود را عهده دار شوند.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: بالاترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور مربوط به اصفهان است که این نشان از  تلاش و مجاهدت کارکنان دستگاه  قضایی استان است.
آمار صلح و سازش در پرونده ها در سطح استان ۴۲ درصد و در سطح کشور ۳۶ درصد است اما  این آمار در گلپایگان ۶۷ درصد می باشد.

جعفری تصریح کرد: حمایت از تولید و سرمایه گذاری، پیشگیری از وقوع جرم ، کاهش جمعیت کیفری و ورودی پرونده ها از برنامه های قوه قضاییه است. دادگستری علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود باید سایه همکاری و نظارت و حمایتش در مواقعی که نظام لازم میداند خیلی برجسته باشد. استان اصفهان در زمینه ظرفیت ها و شاخص های ارزشی الهی و انسانی در کشور روی قله قرار دارد.