جزییات ساخت مسکن کارگری / قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام می‌شود
جزییات ساخت مسکن کارگری / قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام می‌شود

رییس اتاق تعاون گفت: تلاش ما این است که قیمت زمین را از مسکن حذف کنیم و با وزارت راه و شهرسازی هم توافق شده تا قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، بهمن عبداللهی با اشاره به ساخت مسکن کارگری در شهرک‌های صنعتی، درباره میزان آورده کارگران در این طرح اظهار داشت: با توجه به نوع مسکنی که در این طرح ساخته می‌شود، ممکن است میزان آورده متفاوت باشد، اما ۴۰ درصد آورده را بانک و ۲۰ درصد را خود کارگران تأامین خواهند کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که مسکن کارگری حتما در قالب الگوهای مسکن ۶۵ متر و ۷۵ متر نباشد و احداث واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر را هم پیش‌بینی کرده‌ایم، بنابراین ممکن است به تناسب نوع مسکنی که ساخته می‌شود، آورده متقاضی متفاوت باشد.

 

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در این طرح وام با نرخ پایین از سوی دولت داده خواهد شد و مابقی آورده توسط متقاضی یا کارگر پرداخت می‌شود، اما تلاش ما این است که قیمت زمین را از مسکن حذف کنیم و با وزارت راه و شهرسازی هم توافق شده که این شرط در زمین‌هایی که اختصاص داده می‌شود مورد نظر قرار گیرد تا قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام شود.