برگزاری‌جشنواره‌بازی‌های‌بومی و محلی و پخت غذای سنتی در روستای پنداس کاشان
برگزاری‌جشنواره‌بازی‌های‌بومی و محلی و پخت غذای سنتی در روستای پنداس کاشان

پایگاه خبری زنگ خطر / افتتاح اولین دفتر میراث بانی کشور در روستای پنداس، برپایی غرفه های صنایع دستی روستایی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تور طبیعت گردی، انجام بازی های بومی محلی، مسابقه پخت غذاهای محلی و بازدید از بافت و آثار تاریخی از جمله مهمترین برنامه های همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان بود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، جشنواره پخت غذاهای سنتی، بازی های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در دومین روز همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس با حمایت فرماندار ویژه کاشان و با همت بخشداری برزک، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان، دهیاری پنداس و جمعی از دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در بخش مسابقه پخت غذای سنتی در دو بخش غذاهای آیینی و اصیل بودن با حضور ۱۵ تیم از روستاهای کاشان برگزار و با داوری الهام رضازاده و عباس تراب زاده  به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

در این مسابقه غذای برشتوک و بورانی اسفناج از روستای پنداس، قیمه ریزه سیب هویج از روستای پنداس، آش لبو از روستای پنداس، کال شوید از روستای مرق و غذای دونچه از روستای آزران به ترتیب عناوین اول و پنجم در مسابقه پخت غذا در اولین همایش بازنمایی هویت روستایی کاشان را کسب کردند.

۱۸ غرفه صنایع دستی از روستاهای کاشان در اولین همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

بازی های بومی و محلی که همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در دو بخش بانوان و آقایان با ۱۰ رشته ورزشی شامل گوی بازی، طناب کشی، کول کولی، دویدن با گونی، شوت دارت، چوب کشی، هفت سنگ، دال پلان، چندبر یکی و لی لی برگزار شد و به نفرات برتر هر رشته با اهدا مدال و جوایز تقدیر به عمل آمد.

در پایان کاپ قهرمانی پخت غذای محلی، صنایع دستی و بازی های بومی محلی به روستای پنداس تعلق گرفت، کاپ عفاف و حجاب به روستای اسحاق آباد، کاپ نماز به روستای آزران و در این مسابقات بیش از ۵۰ نفر عناوین اول تا سوم برتر را کسب نمودند.

اولین همایش بازنمایی هویت روستایی به مدت دو روز در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در روستای پنداس کاشان برگزار شد.

افتتاح اولین دفتر میراث بانی کشور در روستای پنداس، برپایی غرفه های صنایع دستی روستایی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تور طبیعت گردی، انجام بازی های بومی محلی، مسابقه پخت غذاهای محلی و بازدید از بافت و آثار تاریخی از جمله مهمترین برنامه های همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان بود.