دبیر شورای‌‌عالی‌انقلاب‌ فرهنگی کشور: استان اصفهان باید یک مرکز رصد فرهنگی، علمی و فناوری داشته باشد
دبیر شورای‌‌عالی‌انقلاب‌ فرهنگی کشور: استان اصفهان باید یک مرکز رصد فرهنگی، علمی و فناوری داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر پرهیز از موازی کاری و پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: لازم است شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از ظرفیت های نخبگان این استان و همچنین از ظرفیت تمام دستگاه های فرهنگی و علمی استان و تشکل های فرهنگی درجلسات شورا بهره مند شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور صبح چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در نود و سومین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با موضوع بررسی و تحلیل وضعیت فرهنگی استان اصفهان که با حضور استاندار ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان اصفهان در محل استانداری برگزارشد، اصلی ترین شاخص قرارگاه فرهنگی اجتماعی را داشتن رویکرد توحیدی ، ولایی و جهادی و شاخص دوم را راه اندازی مرکز رصد و تحلیل و برنامه ریزی و شناخت اولویت ها عنوان کرد و گفت: استان اصفهان باید یک  مرکز رصدفرهنگی ،علمی و فناوری داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین دکترخسروپناه تهیه برش فرهنگی را شاخص سوم قرارگاه فرهنگی اجتماعی دانست وتصریح کرد : این نقشه می تواند برنامه های استان را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تنظیم وتدوین نماید.

وی افزود: استان اصفهان ازیک تمدن عظیم ایرانی اسلامی برخوردار است و منشا تمدن ایرانی اسلامی ومنشا گسترش تمدن درجهان نیز بوده است. شهر اصفهان ازنظر کمی و کیفی دارای صنایع دستی بی نظیر ومتنوعی است واین آثار هنری و صنایع دستی استان اصفهان از حکمت ومعرفت نشأت می گیرد. اصفهان شهر انسان های بزرگی مانند حاج آقا رحیم ارباب ،علامه مجلسی ، علامه نایینی و شهیدانی مانند شهید خرازی، شهیدکاظمی ، شهیدحجازی، شهید ردانی پور و شهید اشرفی اصفهانی می باشد که همه ی این بزرگان باید الگوهای امروز ما باشند و ما براین باور اعتقادی هستیم که اصفهان نصف جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک قرارگاه علمی وفرهنگی است که تاکنون70درصد مصوبات آن با موضوع علم وفناوری و 20درصد فرهنگی و 10درصد علمی وفرهنگی مشترک بوده است و ما در تلاش هستیم که سهم مصوبات فرهنگی شورای عالی به پنجاه درصد برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این شورا یک قرارگاه علمی و فرهنگی درکشور است وبه تبع آن شورای فرهنگ عمومی نیز بایدیک قرارگاه علمی وفرهنگی دراستان باشد. راه بینی یعنی رصد اولویت سنجی ، راهبردی یعنی سیاستگذاری و راهبری یعنی هدایت و رهبری کردن مصوبات شورا و راه سنجی به معنای بازرسی فرهنگی و سنجش اثربخشی مصوبات از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری و پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: لازم است شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از ظرفیت های نخبگان این استان و همچنین از ظرفیت تمام دستگاه های فرهنگی و علمی استان و تشکل های فرهنگی درجلسات شورا بهره مند شود.