در بحث خیرین سلامت انحراف به وجود آمده است
در بحث خیرین سلامت انحراف به وجود آمده است

پایگاه خبری زنگ خطر/ دکتر سید مسعود خاتمی نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با کمک خیرین  به تجهیز و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان کمک کنیم،البته می‌بینیم که خیرین هستند اما در مسیر خود قرار نگرفته اند. وقتی که بخش درمانی در بیمارستان امام حسین(ع) تکمیل نشده حق نداریم درمانگاه فرعی بسازیم.با خیرین صحبت کنید و بگویید بیمارستان ما تکمیل نیست و آنجا را تکمیل کنید، چه معنی می‌دهد که یک درمانگاه جدا برای خودمان درست کنیم، در بحث خیرین  انحراف به وجود آمده، حرف ما این است که به بیمارستان کمک کنید.

خبرنگار: وحید اعظمی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، دکتر سید مسعود خاتمی امروز در اولین جلسه هیئت امنای خیرین سلامت شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در ساخت و تجهیز بسیاری از مراکز درمانی در شهرستان های سطح کشور خیرین به میدان آمدند، این موضوع فقط مربوط به ایران نیست و در همه جای دنیا این اتفاق رخ می دهد.  خیلی از متخصصین پزشکی عالی رتبه در کشور گلپایگانی هستند لذا باید مرکز و امکانات رفاهی مناسبی برای آنها فراهم باشد تا به همشهریان خود خدمت کنند.

وی ادامه داد: باید با کمک خیرین  به تجهیز و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان کمک کنیم،البته می‌بینیم که خیرین هستند اما در مسیر خود قرار نگرفته اند. وقتی که بخش درمانی در بیمارستان امام حسین(ع) تکمیل نشده حق نداریم درمانگاه فرعی بسازیم.با خیرین صحبت کنید و بگویید بیمارستان ما تکمیل نیست و آنجا را تکمیل کنید، چه معنی می‌دهد که یک درمانگاه جدا برای خودمان درست کنیم، در بحث خیرین  انحراف به وجود آمده، حرف ما این است که به بیمارستان کمک کنید.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان فعلی نارضایتی مردمی از بیمارستان کاهش یافته چرا که شبانه روز در میدان کار و عمل  حضور دارند. میخواهیم راه ورود را برای متخصصین گلپایگانی که روی شهر خود تعصب دارند باز کنیم تا در این شهر خدمت رسانی کنند. باید در جهت تکمیل بیمارستان گام برداریم؛ در حد توان از وزارت بهداشت اعتبار دریافت میکنیم اما به کمک خیرین هم نیازمند هستیم.

خاتمی افزود: تامین پزشک متخصص وظیفه ماست و به دنبال آن هستیم ، آوردن خیرین به میدان کار مجمع خیرین بهداشت و سلامت است. به جای اینکه مردم هزینه کنند و برای درمان به تهران بروند  پزشکان مورد نیاز را به  گلپایگان بیاوریم. زیبنده نیست که یک مصدوم تصادفی برای جراحی مغز و اعصاب به نجف آباد و اصفهان اعزام شود و چه بسا در مسیر نیز جان عزیز خود را از دست بدهد. در بیمارستان گلپایگان نیازمند یک اتاق عمل مجهز و یک جراح مغز و اعصاب هستیم، همچنین بخش شیمی درمانی باید در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان راه اندازی شود حتی خیرین آمادگی راه اندازی بخش IVF (ژنتیک و درمان ناباروری)  را را در این بیمارستان دارند.

وی تصریح کرد: همه ما پزشکان با پول مردم تحصیل کردیم لذا وظیفه داریم اول به همشهری های خودمان کمک کنیم. قبل از اینکه نماینده مجلس شوم با چند متخصص دیگر به به بیمارستان خوانسار مراجعه کردیم و گفتیم رایگان کار میکنیم اما زمینه را فراهم نکردند.

همچنین در ادامه فرماندار گلپایگان در خصوص انجمن خیریه سلامت بهداشت و درمان گلپایگان خاطر نشان کرد: هیئت امنای این انجمن خیریه سال گذشته تصمیم گرفتند چنین انجمنی را تشکیل دهند که به دنبال آن یکسری مراحل اداری  باید انجام میشد و اکنون نیز به مرحله تعیین اعضای هیئت مدیره رسیده است و امروز باید انتخابات آن برگزار شود.

محمدرضا عسگریان افزود: نام پیشنهادی این انجمن “انجمن خیریه سلامت بهداشت و درمان گلپایگان” است که به منظور ساماندهی خدمات عام المنفعه و امور نیکوکاری، بهره برداری از منابع حاصل از امور خیریه جهت تامین نیاز های دارویی درمانی حمایتی و تجهیزات مورد نیاز بیماران، توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت در بیمارستان امام حسین و بیمارستان خیریه شهر گوگد و… تشکیل میشود.

وی گفت: هدف از تاسیس این انجمن ساماندهی مشارکت های مردمی  برای حمایت از بیماران،  ساخت و تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان،  هماهنگی خیرین برای مشارکت در توسعه سلامت شهروندان و… است که پیرو آن یک اساس نامه ای تهیه شده که در آن به تمامی این موضوعات اشاره شده است.

در پایان این جلسه با رای گیری انجام شده دکتر علی اصغر صبوحی، دکتر احسان عبیری، حمیدرضا اختری،دکتر حمید ربیعی،  دکتر محمدحسین نوربخش، دکتر محسن شریفی، و محمد اسماعیل علیشاهی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و حجت داودوندی و بهرام قاضی زاهدی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند همچنین مرتضی سخایی به عنوان بازرس و یدالله سلسله به عنوان بازرس علی البدل منصوب شدند.