ساختمان های بلند مرتبه باید به سیستم اعلام حریق مجهز باشند
ساختمان های بلند مرتبه باید به سیستم اعلام حریق مجهز باشند

پایگاه خبری زنگ خطر / معاون خدمات شهری شهرداری گلپایگان گفت:از ابتدای مهر سال گذشته طی جلساتی که با نظام مهندسی برگزار کردیم ، اعلام کردیم که ساختمان هایی که از تاریخ مذکور بیش از ۴ سقف دارند باید  سیستم اعلام حریق داشته باشند در همین راستا  اکنون دستور های ایمنی  به مالکین ۵۶ ساختمان اعلام شده است.

خبرنگار: فاطمه عبدلی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، مهدی خلج در اولین جلسه پایش ایمنی ساختمان های بلند مرتبه اظهار کرد: آتش نشانی در سنوات گذشته بازدید هایی از ساختمان های نا ایمن در سطح شهر  از جمله پاساژ ها، اماکن خدماتی و درمانی، مدارس  و… انجام داده و دستورات ایمنی را به آنها انتقال دادیم.  ۷ پاساژ در سطح شهر ، برخی ادارات، خوابگاه های دانشگاه فنی مهندسی،  دادگستری، زندان ، کتابخانه آیت الله محمدی، ثبت اسناد و… برخی از اماکنی هستند که پس از بازدید دستورالعمل های لازم را به آنها انتقال داده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای مهر سال گذشته طی جلساتی که با نظام مهندسی برگزار کردیم ، اعلام کردیم که ساختمان هایی که از تاریخ مذکور بیش از ۴ سقف دارند باید  سیستم اعلام حریق داشته باشند در همین راستا  اکنون دستور های ایمنی  به مالکین ۵۶ ساختمان اعلام شده است ؛ البته سازندگان با این موضوع مخالف هستند و می گویند رعایت این موارد ایمنی  بار مالی دارد اما معتقدیم باید این موارد رعایت شود. در سال گذشته شاهد بیش از ۱۶۰ مورد حریق در بخش های مختلف بودیم که با رعایت نکات ایمنی خسارت حریق پایین خواهد آمد.اکنون آتش نشانی نقشه طرح ایمنی را برای ساختمان هایی که توسط سازندگان یا مالکین در حال ساخت است پیاده می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری گلپایگان گفت: از پاساژ آزادی بازدید کردیم این پاساژ از نظر ایستایی سازه و ایمنی  آتش نشانی صفر است حتی یک کپسول آتش نشانی هم ندارد. باید یک قدرت اجرایی وجود داشته باشد که مالکین و سازندگان ملزم به اجرای دستورات ایمنی باشند. هجمه زیادی از طرف سازندگان به ما وارد میشود اما بر رعایت نکات ایمنی استوار هستیم. سازنده ای چندین میلیارد تنها برای نمای ساختمان هزینه می کند حال فکر نمیکنم هزینه 600 تا یک میلیاردی برای حفظ جان ساکنین آن مبلغ زیادی باشد.