سخنگوی وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته حقیقت یاب نخواهد داشت
سخنگوی وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته حقیقت یاب نخواهد داشت

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته سیاسی تحت عنوان «کمیته حقیقت یاب» نخواهد داشت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته سیاسی تحت عنوان «کمیته حقیقت یاب» نخواهد داشت. ناصر کنعانی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص تحولات داخلی ایران چیست، گفت: در این ارتباط بیانیه وزارت امور خارجه منتشر شد و جمهوری اسلامی ایران همانطور که پیش‌تر اعلام شده هیچ گونه همکاری با این کمیته حقیقت یاب نخواهد داشت. کشوری که بر پایه مسئولیت شناسی اقدام به تشکیل کمیته ملی کرده است تا ابعاد موضوع را روشن کند، معتقد به مسئولیت ذاتی است و در این ارتباط در حال انجام وظایف می باشد. برای کشوری که راسا و داوطلبانه به مسئولیت خود عمل می‌کند استفاده ابزاری از حقوق بشر را برای فشار سیاسی مردود می‌داند.

به همسایگان توصیه می کنیم توجه ویژه در مناسبات‌شان با اسرائیل داشته باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم جمهوری آذربایجان برای تاسیس سفارت در اسرائیل گفت: هم توسعه همکاری دوستانه مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک جزو اصول اعلام شده جمهوری اسلامی ایران است و ایران در حوزه عمل هم به این اصول پایبند بوده و در خصوص جمهوری آذربایجان هم تمرکز بر سیاست همسایگی است. آنچه مرتبط با رژیم صهیونیستی است، ما این رژیم را نامشروع می‌دانیم و معتقدیم نقش این رژیم در موضوعات منطقه‌ای ضدثبات و ضدامنیت بوده است. ما در خصوص تصمیمات کشور‌ها ورود نمی‌کنیم، اما توصیه ما به همسایگان این است که توجه ویژه در مناسبات‌شان با این رژیم داشته باشند.