طی سال های گذشته برای ساخت مدرسه در مسکن مهر و شهرک الوند گلپایگان کوتاهی شده است
طی سال های گذشته برای ساخت مدرسه در مسکن مهر و شهرک الوند گلپایگان کوتاهی شده است

نماینده گلپایگان وخوانسار  گفت: تعداد زیادی از خانواده ها در مسکن مهر و شهرک الوند ساکن هستند  اما در ساخت مدرسه در آن منطقه کوتاهی شده، وظیفه راه و شهرسازی بوده اما انجام نداده و بر گردن دیگران می اندازد.

خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر دکتر سید مسعود خاتمی در جلسه ای که پیرامون بررسی مشکلات حوزه آموزش و پرورش در گلپایگان با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد اظهار کرد:در گذشته گلپایگان مرکز تربیت معلم بوده و به جاست که دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان راه اندازی شود بنابراین لازم است رئیس آموزش و پرورش از استان پیگیر موضوعات مربوطه باشد.

نماینده گلپایگان وخوانسار  ادامه داد: تعداد زیادی از خانواده ها در مسکن مهر و شهرک الوند ساکن هستند  اما در ساخت مدرسه در آن منطقه کوتاهی شده، وظیفه راه و شهرسازی بوده اما انجام نداده و بر گردن دیگران می اندازد.

وی گفت: گلپایگان و خوانسار قدمت فرهنگی دارند.در قانون مولد سازی املاکی که معطل مانده را تبدیل به احسن میکنیم و مبلغ آن در همان شهرستان هزینه می شود لذا به سرعت لیست املاکی که میتواند در این طرح قرار بگیرد تهیه شود.

محمدرضا عسگریان فرماندار شهرستان نیز تصریح کرد:  گلپایگان یکی از شهرستان های با قدمت کشور است و در سالهای گذشته به شهرستان های همجوار و حتی استانهای دیگر معلم اعزام میکرد . در حوزه مدرسه سازی خیرینی کمک کردند اما متاسفانه اکنون در شهرستان  در ساخت مدرسه دچار مشکل هستیم، تراکم بالای دانش آموزی را در مدارس مرکز شهر داریم که دلیل اصلی آن نبود  مدرسه در مناطق نوساز شهرستان  از جمله مسکن مهر و شهرک الوند است و دانش آموزان مجبور هستند روزانه مسافت زیادی را طی کنند تا به مدارس مرکز شهر برسند که این خود بار مالی زیادی برای خانواده ها دربردارد.

در این جلسه پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در راستای رفع گره ترافیکی در خیابان امام خمینی خواستار عقب نشینی مدرسه واقع در کوچه 16 این خیابان شد.