عمران خان از هوادارانش خواست تا روز یکشنبه در خیابان ها و روستاها تظاهرات کنند
عمران خان از هوادارانش خواست تا روز یکشنبه در خیابان ها و روستاها تظاهرات کنند

پایگاه خبری زنگ خطر / عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، بعد از دستگیری و بازداشت کوتاه مدتش در هفته گذشته که موجب ناآرامی های مرگبار شد، روز یکشنبه خواهان تظاهرات سراسری برای آزادی شد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل از فرانس24 ؛ عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، بعد از دستگیری و بازداشت کوتاه مدتش در هفته گذشته که موجب ناآرامی های مرگبار شد، روز یکشنبه خواهان تظاهرات سراسری برای آزادی شد.

عمران خان  که از هنگام برکناری از قدرت در آوریل سال قبل در چندین پرونده حقوقی متهم شده،  روز جمعه پس از اینکه بازداشتش توسط دادگاه عالی غیرقانونی اعلام شد، به قید وثیقه آزاد گردید. هواداران خشمناک از دستگیری، ساختمان های دولتی را به آتش کشیده، راه ها را مسدود و به اموال متعلق به ارتش آسیب رساندند.

عمران خان در سخنرانی که شنبه شب در یوتیوب پخش شد گفت: آزادی به راحتی به دست نمی آید. باید آن را ربود. باید برای آن فداکاری کرد.

وی از هوادارانش خواست تا روز یکشنبه در خیابان ها و روستاهای سراسر کشور تظاهرات کنند و از بازگشت به مبارزات انتخاباتی روز چهارشنبه برای انتخابات فوری خبر داد.

دستگیری عمران خان در روز سه‌شنبه تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که وی ارتش را در موضوع ترور خود مورد اتهام‌ و سرزنش قرار داد.