قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت ندارد صادر نشود
قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت ندارد صادر نشود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی در گرو چند اقدام است که باید همزمان پیگیری شود گفت: یکی از این موارد همکاری با دولت برای برطرف کردن زمینه‌هایی است که موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز با حضور در دادگستری شهرستان قدس از بخش‌های مختلف این واحد قضایی بازدید و با تعدادی از مراجعین به صورت چهره به چهره گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با حضور در برخی شعب دادیاری و دادگاه‌ها و گفت‌وگو با برخی قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان آمار ورودی و موجودی پرونده‌های قضایی و روند رسیدگی به آن‌ها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه این بازدید دو ساعت و نیمه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های دستگاه قضا برای کاهش اطاله دادرسی گفت: قبول دارم گاهی اوقات روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها طولانی می‌شود و باید این موضوع را از طریق اصلاح قوانین و مقررات، افزایش نیرو و تجهیزات و کاهش فرآیندها که در سند تحول پیش‌بینی‌شده حل کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی در گرو چند اقدام است که باید همزمان پیگیری شود، افزود: یکی از این موارد همکاری با دولت برای برطرف کردن زمینه‌هایی است که موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود.