قصد رئیس جمهور برای درگیر کردن ذهن مردم به حواشی که دغدغه اصلی کشور نیست
قصد رئیس جمهور برای درگیر کردن ذهن مردم به حواشی که دغدغه اصلی کشور نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از سخنان رئیس جمهور درباره این که نظارت مجلس بر عملکرد وزرا در قانون اساسی جایگاه ندارد، با بیان اینکه رئیس جمهور اظهاراتی می کند که در قالب یک حقوقدان نمی گنجد، اظهار کرد: شاهد اظهار نظرهایی از سوی رئیس جمهور هستیم که قصد دارد ذهن مردم را درگیر حواشی کند که دغدغه اصلی کشور نیست.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگویی، با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر مطرح نشدن نظارت مجلس بر کار وزرا در قانون اساسی، گفت: این اظهارنظر از سوی کسی که خود ۵ دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشته، حتی در جایگاه نایب رئیسی قرار گرفته و بعضا بحث نظارت مجلس را فریاد زده و از جایگاه حساس نمایندگی صیانت کرده، تعجب آور است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: چگونه قانون اساسی که به مجلس اجازه عزل رئیس جمهور را داده، اجازه نظارت بر عملکرد وزرا را نداده است؟ لذا این حرف از کسی که حقوقدان و مسلط به قانون اساسی است تعجب برانگیز است.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد ضعیف باعث استیضاح و سوال از وزرا توسط نمایندگان می شود که ناشی از عدم اجرای قانون و عمل به وظایف است، عنوان کرد: بازدید نمایندگان از کارخانجات، مراکز صنعتی و دستگاه ها دلیل بر این است که نماینده به یکی از وظایف قانونی خود که نظارت بر عملکرد وزرا و شخص رئیس جمهور است، عمل کند.

موسوی لارگانی همچنین به بخش دیگری از اظهارات چند روز اخیر رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: آقای روحانی چند روز پیش گفت وزیری نداریم که از حق مردم و مصرف کنندگان حمایت کند که این حرف نیز تعجب آور است که رئیس جمهوری عملکرد وزرای خود را زیر سوال ببرد و معتقدیم وزرا باید به ایشان اعتراض و از جایگاه خود صیانت می کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رئیس جمهور معتقد است سرهنگ نیست و حقوقدان است اما اظهاراتی می کند که در قالب یک حقوقدان نمی گنجد، اظهار کرد: مجلس در حال وادار کردن مسئولان اجرایی به فعالیت بیشتر است و اگر دولت این اقدامات را انجام ندهد ناچار به پاسخگویی به افکار عمومی می شود، از این رو شاهد چنین اظهار نظرهایی از سوی رئیس جمهور هستیم که قصد دارد ذهن مردم را درگیر حواشی کند که دغدغه اصلی کشور نیست.

حسن روحانی در همایش حقوق اساسی و شهروندی طی اظهاراتی با بیان اینکه در قانون اساسی نظارت مجلس بر کار وزرا مطرح نشده است، گفت: وظیفه نظارت بر کار وزیران طبق قانون اساسی برعهده رییس جمهوری گذاشته شده است./

  • منبع خبر : خانه ملت