وزیر خارجه بایدن، دلبسته اسرائیل با ریشه های خانوادگی قوی و تنها منتقد جدی برجام در کابینه اوباما
وزیر خارجه بایدن، دلبسته اسرائیل با ریشه های خانوادگی قوی و تنها منتقد جدی برجام در کابینه اوباما

پایگاه خبری زنگ خطر / رادیو فرانسه در گزارشی درباره آنتونی بلینکن، او را تنها منتقد جدی برجام در کابینه باراک اوباما معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، سایت رادیو فرانسه در گزارشی درباره آنتونی بلینکن، وزیر پیشنهادی جو بایدن برای امور خارجه آمریکا نوشت:

با انتخاب آنتونی بلینکن، به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور، قدیمی‌ترین و معتمدترین مشاور خود را در سیاست خارجی عهده‌دار مهمترین وزارتخانه آمریکا پس از دوره ترامپ کرده است. آنتونی بلینکن یهودی فرهیخته، فرانسه‌زبان و موسیقی‌دان، فارغ‌التحصیل رشته حقوق از هاروارد، سیاستمداری کارکشته، مدافع حقوق بشر تا سر حد پشتیبانی از مداخله نظامی و تنها منتقد جدی برجام در کابینه باراک اوباما به شمار می‌رود.

آنتونی بلینکن از دانشگاه هاوارد در رشتۀ حقوق فارغ التحصیل شد و تجربه و حرفۀ سیاسی را با همکاری با کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا آغاز کرد هنگامی که جو بایدن به عنوان سناتور عضو همین کمیسیون بود. دوستی و همکاری بی وقفۀ بایدن و بلینکن از همین دوره آغاز شد. به گفتۀ دنیس راس، همانند بایدن دلبستگی بلینکن به اسرائیل “غریزی و عاطفی است” با این تفاوت که این دلبستگی در نزد بلینکن ریشه‌های عمیق خانوادگی نیز دارد.

  • منبع خبر : جام نیوز