پایگاه خبری زنگ خطر / معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: در آخرین توافقات سالها قبل مقرر شده بود صنایعی که اطراف آن منطقه هستند مشارکت هایی داشته باشند اما امروز تمام مشارکت ها را کنار گذاشتیم و کل هزینه را خودمان تقبل کردیم چرا که به عنوان یک نقطه حادثه خیز نمی توانستیم معطل بمانیم و کسی آنجا جان خود را از دست بدهد بنابراین تمام هزینه های اجرای این طرح را پذیرفتیم.
خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر رضا اکبری امروز (27 مهر 1402) در حاشیه بازدید خود از محورهای مواصلاتی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اغلب خواسته های مسئولین در صورت جلسه امروز با قید فوریت مصوب شد و قول دادیم بخش هایی که نیاز به قیر دارد اعتبار و یا قیر آن را تامین کنیم، همچنین تامین ۵ کیلومتر روشنایی را به تعهدات قبلی خود اضافه کردیم. چند نقطه حادثه خیز در شهرستان گلپایگان وجود دارد که قول تامین اعتبار آن در راستای رفع حادثه خیز بودن آنها را داده ایم، اصلاح حادثه خیز بودن پنج راهی شرکت زراعی که سالها مورد درخواست شهروندان است یکی از این نقاط می باشد.
وی درباره پروژه پنج راهی شرکت زراعی ادامه داد: برآورد این است اتمام این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد؛ بعد از اینکه استان برآورد نهایی فاز دو را تهیه و برای ما ارسال کند ، مجوز انتخاب پیمانکار را به آنها می دهیم ، تصور میکنم اگر وقفه ای در کار ایجاد نشود در دو ماه آینده پروژه شروع می شود؛ طرح نهایی ترکیبی از دو میدان و یک زیر گذر است. اجرای این پروژه سالهاست که دغدغه ما و شهرستان بوده اما تاکنون نتوانسته بودند طرحی که کامل و جامع باشد و حداقل آسیب را به زمین های اطراف برساند را تهیه کنند. در آخرین توافقات سالها قبل مقرر شده بود صنایعی که اطراف آن منطقه هستند مشارکت هایی داشته باشند اما امروز تمام مشارکت ها را کنار گذاشتیم و کل هزینه را خودمان تقبل کردیم چرا که به عنوان یک نقطه حادثه خیز نمی توانستیم معطل بمانیم و کسی آنجا جان خود را از دست بدهد بنابراین تمام هزینه های اجرای این طرح را پذیرفتیم.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: برای بهسازی ورودی شهر گوگد و حریم کمربندی این شهر و ورودی های شهر گلپایگان از سمت خوانسار و خمین توافقات خوبی انجام شد، امیدواریم این صورت جلسه را ما و فرماندار پیگیری کنیم و این موارد به نتیجه برسد. محور دهق – علویجه پرتردد است و وسایل سنگین از آن عبور میکنند و با توجه به عرض ناکافی محور سالهای قبل نسبت به تعریض پل ها اقداماتی انجام شده است و امروز توافق کردیم مجددا اعتباری در نظر گرفته شود تا کار تعریض و آسفالت آن را به نتیجه برسانیم؛دوبانده کردن این محور تشریفات خاصی دارد ولی برای اینکه محور از حادثه خیز بودن رها شود و عرضش افزوده شود کار را شروع کردیم.
اکبری در خصوص قوس گدار سرخ و گدار ماکوله که از نقاط حادثه خیز شهرستان هستند تصریح کرد:سالها قبل کارهای ایمن سازی کم هزینه ای انجام داده بودند اما کافی نبوده و باز هم تصادفاتی رخ می دهد لذا در آن نقطه یکی دوتا از پیچ ها را کامل حذف خواهند کرد و واریانت جدید در کنار آن اجرا خواهد شد. مسیر را از کل آن قسمتی که پیچ ها در آن واقع شده است جابه جا می کنند تا انحراف ها و واژگونی ها کامل مرتفع شود.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که واگذاری راهدارخانه روستای مرغ(محور گلپایگان-خمین) در چه مرحله ای است تصریح کرد: اطلاعی از آن ندارم. ظاهرا توافق بر این بوده که شهرستان زمین آن را تامین کند و به ما تحویل دهد ما نیز برای ساخت راهدارخانه اعتبار را تخصیص می دهیم.