نصب بیش از ۱۶ هزار کنتور فهام برای مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
نصب بیش از ۱۶ هزار کنتور فهام برای مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت : جهت کنترل بار مصرفی مشترکان بیش از ۱۶هزار کنتور هوشمند فهام در استان اردبیل نصب شده است

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل از روزگار پرس ، حسین قدیمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به یکصد وهشتاد برنامه عملیاتی برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۳ عنوان کرد در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی در استان اردبیل پیشرفت قابل توجهی داشته ایم .

وی گفت : طی دو سال گذشته و در دولت محترم سیزدهم ، کنتور تکفاز و سه فاز منصوبه در تعرفه چاه کشاورزی ۱۷۳۲ دستگاه بوده که درصد پیشرفت هوشمندسازی در این حوزه ۷۸ درصد می باشد و تاپایان اردیبهشت ماه به حدود ۹۵ درصد خواهد رسید .

قدیمی اظهار داشت : تخصیص حدود ۲۰۰ دستگاه تابلوی جدید برای ارتقای کنترل پذیری مشترکان کشاورزی به واحدهای اجرایی و کنترل فیدرهای کشاورزی با سکسیونرهای کنترل پذیر از راه دور از دیگر برنامه های این بخش می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل عنوان کرد : در حوزه هوشمندسازی مشترکین صنعتی، ۹۰ درصد مشترکین داخل شهرک های صنعتی استان قابل رویت بوده و درصد پیشرفت رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین خارج شهرک صنعتی ۷۱ درصد است که با خرید ۶۰ دستگاه کلید اتوماتیک هوشمند با مبلغ بالغ بر ۱۳.۵ میلیارد ریال فعالیت ها جهت ارتقای این شاخص در حال انجام می باشد.

قدیمی اظهارداشت : در حوزه کنترل پذیری و مدیریت هوشمند بارهای اداری نیز در دو سال گذشته ، ۱۱۱۴ کنتور دستگاه اجرایی استان هوشمند سازی شده است و درصد پیشرفت جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه ۸۸ درصد می باشدکه تا پایان اردیبهشت ماه به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت .

وی افزود : تخصیص حدود ۱۵۰ دستگاه تابلوی جدید برای ارتقای کنترل پذیری مشترکین اداری نیز انجام یافته و در مرحله نصب می باشدو تعداد ۷۰ دستگاه کلید اتوماتیک هوشمند نیز به منظور افزایش کنترل پذیری مشترکین اداری در دست خرید می باشد که پس از خرید بین واحدهای اجرایی جهت نصب توزیع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت : برای مشترکین تجاری پرمصرف حدود ۱۰۰۰ دستگاه کنتور پیش بینی شده و لیست این مشترکین نیز احصاء و به واحدهای اجرایی ابلاغ و در مرحله نصب می باشد.

وی گفت : مشترکین خانگی پرمصرف نیز مطابق با دستورالعمل های ابلاغی شرکت توانیر شناسایی و حدود ۳۰۰۰ دستگاه کنتور در مرحله نصب می باشند.
این مقام مسئول گفت : با هوشمند شدن کنتورها علاوه بر نظارت شرکت‌های توزیع بر میزان مصرف ، مشترکان محترم برق نیز می توانند از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق و گذر موفق ازپیک تابستان ۱۴۰۳ تاثیرگذار باشد.