تخصیص 111 درصدی از اعتبار مصوب سال جاری برای پروژه فاضلاب گلپایگان
تخصیص 111 درصدی از اعتبار مصوب سال جاری برای پروژه فاضلاب گلپایگان

پایگاه خبری زنگ خطر / مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: در گذشته از منطقه عربستان گلپایگان که شامل روستاهای دُر، تیکن و شورچه است آب به روستاهای شهرستان خوانسار می رفت اما اکنون این منطقه خود دچار مشکل آب است، شرایط خیلی سخت است و ممکن است در ماههایی از سال در این مناطق آب رسانی سیار داشته باشیم.

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، ناصر دهقادنی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: برای  احداث و تکمیل پروژه  آبرسانی تک روستایی شهرستان گلپایگان  یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که این اعتبار را برای خرید لوله جهت اصلاح شبکه فرسوده در روستاهای دُر، وانشان، مزرعه و رباط محمود به طول ۳ هزار متر هزینه کرده ایم همچنین برای آبرسانی به منطقه جلگه یک‌میلیارد تومان بودجه تخصیص پیدا کرده که مخزن هزار متر مکعبی آن  بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله تست و آب بندی است.

وی ادامه داد: آبرسانی به گلپایگان از تصفیه خانه با یک خط انتقال ۴۰۰ میلیمتر  انجام می شود و  نیاز است که یک خط دیگر اجرا شود البته این خط از تصفیه خانه به قسمتی از ابلولان و خیابان امام علی(ع) اجرا شده و به دنبال تکمیل کردن این خط و در مدار قرار گرفتن آن هستیم.آبرسانی به ۴۰۰ واحد مسکونی در روستای جایگزین برای اهالی کوچری  به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده  و اهالی این روستا می توانند امسال انشعابات خود را خریداری کنند.

مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: روستاهای غرقن، هرستانه و حاجیه در کنار سد گلپایگان قرار دارند و از داخل روستا میتوان سد را دید اما مشکل آب دارند البته بیشترین مشکلشان آب کشاورزی است و چون آب در این حوزه ندارند فشار بر روی شبکه آب شرب که از چاه ها و چشمه است وارد می شود. در گذشته از منطقه عربستان گلپایگان که شامل روستاهای دُر، تیکن و شورچه است آب به روستاهای شهرستان خوانسار می رفت اما اکنون این منطقه خود دچار مشکل آب است، شرایط خیلی سخت است و ممکن است در ماههایی از سال در این مناطق آب رسانی سیار داشته باشیم.

دهقادنی با بیان اینکه برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب گلپایگان 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است افزود: زمین برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب تملک شده اما پیشرفت فیزیکی آن صفر است و شبکه آن هم انجام نشده تنها از 15/7 کیلومتر خط انتقال ۶ کیلومتر اجرا شده است. از میزان اعتبار مصوب امسال برای پروژه فاضلاب گلپایگان ۱۱۱ درصد تخصیص یافته است. چالش های پیش رو آبفای شهرستان ، رها شدن فاضلاب مسکن مهر  از چاه ها به معابر (به دلیل سنگین بودن بستر زمین)،ساخت مسکن نهضت ملی در مجاورت مسکن مهر بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها و اعتبار مورد نیاز جهت احداث تصفیه خانه است.

وی یاداورشد:پیش بینی می شود در سال جاری درآمد آبفار گلپایگان ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه ها ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کسری بودجه داریم و علت آن این است که قیمت آب بها واقعی نیست.