تذکر وزیر ارشاد در آیین رونمایی به نام لاتین مجموعه محل برگزاری مراسم
تذکر وزیر ارشاد در آیین رونمایی به نام لاتین مجموعه محل برگزاری مراسم

محمد مهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  که در مجتمع ویلاژ توریست حضور داشت، گفت: قوانین کشور بر اساس حفظ خط و زبان فارسی است که باید تمام امکانات رسمی کشور، اعم از خیابان ها، مبلمان شهری، اسامی ایرانی و یا محلی داشته باشند. حفظ زبان و خط فارسی از رهنمودهای رهبری است و بنای ما این است که تمام اماکن سطح شهر از اسامی ایرانی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، آیین رونمایی از مسابقه بزرگ کتابخوانی هزار و یک جلد خاتون و قوماندان – از ولادت تا ولایت، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید علیرضا توسلی صبح روز پنجشنبه ۱۱ خردادماه در پردیس سینمایی ویلاژتوریست، واقع در شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  که در مجتمع ویلاژ توریست حضور داشت، گفت: قوانین کشور بر اساس حفظ خط و زبان فارسی است که باید تمام امکانات رسمی کشور، اعم از خیابان ها، مبلمان شهری، اسامی ایرانی و یا محلی داشته باشند.

او افزود: مجموعه‌های جدید به طور معمول یک سری مشکلات دارند که نام‌گذاری نامتعارف، یکی از این موارد است که امیدواریم انشاء الله این موضوع درست شود چرا که انتخاب کلام لاتین مورد قبول نیست.

محمدمهدی اسماعیلی نسبت به نام مجموعه ویلاژتوریست واکنش نشان داد و بیان کرد: نام این مجموعه ایراد دارد. حفظ زبان و خط فارسی از رهنمودهای رهبری است و بنای ما این است که تمام اماکن سطح شهر از اسامی ایرانی برخوردار باشند.

وی از مسوولان ارشاد استان پیگیری این موضوع را مطالبه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونمایی از مسابقه بزرگ کتابخوانی از “ولادت تا ولایت” در خراسان رضوی حضور یافته است.

شهرستان طرقبه شاندیز پس از مشهد و نیشابور مهم‌ترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.