رئیس جمهور: تأمین مالی طرح‌های مسکن از اولویت‌های اساسی دولت است
رئیس جمهور: تأمین مالی طرح‌های مسکن از اولویت‌های اساسی دولت است

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور در نشست هیئت دولت، تأمین مالی طرح‌های مسکن را از اولویت‌های اساسی دولت برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، تأمین مالی طرح‌های مسکن را از اولویت‌های اساسی دولت برشمرد و از معاون اول خود خواست با حضور همه دستگاه‌های مسئول، راهکار‌های تقویت منابع مالی این طرح‌ها در سراسر کشور را بررسی و احصا کنند.

 

تأمین مالی طرح‌های مسکن از اولویت‌های اساسی دولت است

 

رئیس جمهور، همچنین افزایش تولید نفت به‌واسطه تلاش متخصصان و کارکنان شرکت ملی نفت را شایسته قدردانی دانست و گفت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرایند اجرای برخی قرارداد‌ها در مجموعه شرکت ملی نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن آن اندیشیده شود.
رئیسی با تأکید بر تلاش برای به نتیجه رسیدن سریع‌تر قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های خارجی، تحقق این موضوع را نیازمند پیگیری هر روز و مستمر مسئولان مربوط دانست.
رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت تقویت بخش‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی برای دفاع حقوقی و استیفای حقوق دولت تأکید کرد.
وی، همچنین با توجه به برخی مباحث مطرح شده درباره سکو‌های فناوری، با بیان اینکه برخورد با تخلف ضروری است، اما اعمال محدودیت برای این سکو‌ها راه‌ حل درست روبرو شدن با تخلفات نیست، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده درباره این سکو‌ها باید از راه مراجع مربوط با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری شود.
رئیس جمهور با توجه به برخی موضوعات و مشکلات درباره اجرای طرح‌های عمرانی که نیازمند همکاری نیرو‌های مسلح با دولت است، تأکید کرد: برای رفع این مسائل، ضروری است از راه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به عنوان رابط نیرو‌های مسلح و دولت و با در نظر گرفتن اولویت‌ها برای حل مشکلات مردم اقدام شود، زیرا بخش قابل توجه این طرح‌ها برای حل مسائل مردم اجرا می‌شود و برای دولت اولویت دارد.
سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر صمیمانه از خدمات سید حمید سجادی در دوره تصدی وزارت ورزش و جوانان و موفقیت‌های به دست آمده در این دوره، برای او آرزوی سلامتی و بر لزوم تداوم همراهی با دولت تأکید کرد.
رئیس جمهور با توجه به اهمیت ورزش از نگاه دولت مردمی، گفت: دولت تلاش کرد برای این عرصه، مدیرانی از جنس خود ورزش انتخاب کند.