رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس: سزاوار نیست با وکلای ملت این گونه برخورد شود
رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس: سزاوار نیست با وکلای ملت این گونه برخورد شود

سید رضا تقوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان ملت باید تا زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات، امور اجرایی و مطالبات مردم حوزه انتخابیه را از طریق مسئولان اجرایی پیگیری کنند

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، سید رضا تقوی در گفت‌ و گو با خانه ملت، در انتقاد به برنامه دولت برای توقف فعالیت وکلای ملت پیرامون پیگیری میدانی امور اجرایی در سال پایانی این دوره از مجلس که به نظر می‌رسد تلاش دولتمردان برای مهندسی انتخابات مجلس دوازدهم باشد، گفت: براساس قانون زمانی باید فعالیت‌های نمایندگان محدود شود که برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده باشند چرا که بسیاری از نمایندگان معلوم نیست که برای انتخابات دوره بعد کاندیدا شوند بنابراین چطور می‌توانند از جایگاه خود برای تبلیغات انتخاباتی سوءاستفاده کرده باشند؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این چه روشی است که دولت شائبه فعالیت تبلیغاتی را برای حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه مطرح کرده است؟ مگر می‌شود مسئولان اجرایی قانون را تفسیر کنند؟ ممکن است بسیاری از فعالیت‌های دولتمردان نیز شائبه ایجاد کند بنابراین این استدلال غلطی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در این زمینه باید قانون اجرا شود و مجری قانون نمی‌تواند قانون را تفسیر کند بنابراین این اقدام دولت دارای اشکال قانونی است و مجلس نیز در این زمینه قانع نشده و ممکن است در پاسخ به آن راه‌های دیگری را دنبال کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است نمایندگان ملت باید تا زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات، امور اجرایی و مطالبات مردم حوزه انتخابیه را از طریق مسئولان اجرایی پیگیری کنند و نمی‌توان فعالیت آنها را محدود کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اتخاذ این گونه تصمیمات قطعاً بین دولت و مجلس اصطکاک ایجاد می‌کند و حواشی زیادی را به همراه خواهد داشت و سزاوار نیست با وکلای ملت این گونه برخورد شود.