سخنگوی دولت: رسانه؛ پیشانی نبرد در جنگ ترکیبی است
سخنگوی دولت: رسانه؛ پیشانی نبرد در جنگ ترکیبی است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: رسانه به عنوان پیشانی نبرد در جنگ ترکیبی تحمیلی از سوی دشمن به شمار می‌رود به نحوی که هر خطای کوچک ما در این شرایط یک اشتباه بزرگ قلمداد می‌شود.

به گزارش زنگ خطر به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار کرد: به طور یقین کسانی که در عرصه جهاد تبیین فعالیت دارند در وسط میدان نبرد هستند و کار رسانه در این شرایط بسیار سخت‌ و مهم‌ است.

وی با تاکید براینکه باید تک تک ابزارهای مورد استفاده دشمن را شناخت، افزود: ما افزون بر دارا بودن منابع گسترده و مهم در سنت و تاریخ؛ در گام دوم انقلاب از تجربه گام نخست انقلاب نیز برخوردار هستیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هرچند مردم از ایمان و علم اعتقادی برخوردار بودند اما تجربه زیادی در زمینه نظامی نداشتیم این درحالی است که امروز افزون بر علم و ایمان مردم از تجربه محسوس دوران دفاع مقدس نیز برخوردار هستیم.

تحریم‌ها سبب تبدیل ایران به قدرت برتر نظامی شد

وی با تاکید بر اینکه نتیجه تحریم ایران اسلامی تبدیل شدن ایران به قدرت برتر نظامی است افزود: دشمنان این انقلاب همه در تلاش برای تحریم ایران بودند این درحالی است که امروز آن‌ها از این می‌ترسند که آیا جمهوری اسلامی به دومین قدرت نظامی دنیا پهپادی داده یا خیر که اگر این کار انجام شده باشد معادله‌ جنگی که یک طرف آن دومین قدرت نظامی جهان و یک طرف دیگر آن آمریکا و همه دولت‌های اروپایی هستند برهم زده می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما باید در این شرایط حساس با استفاده از تجربه‌های دینی و علمی برای حفظ تحقق منافع ملی خیلی جدی پای کار باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به تفاوت اثر رسانه در شرایط کنونی اضافه کرد: اگر دستاوردی در جامعه تحقق یافت نتیجه آن به همه آحاد جامعه برمی‌گردد و اگر ظلمی نیز وارد می‌شود این ظلم متوجه همه آحاد جامعه است.

وی افزود: در شرایط جنگ ترکیبی تحمیلی باید وضعیت خود را مشخص کنیم که به چه میزان در برابر منفی‌سازی‌های رسانه‌های زرد یا رسانه‌های دشمن مجهز هستیم و به چه اندازه از ظرفیت مثبت رسانه‌ها و فضای مجازی بهره‌برداری می‌شود.

به گفته بهادری جهرمی در اولین جلسه رئیس جمهور دولت سیزدهم پس از تنفیذ حکم با اعضای دولت قبل، آقایان به صورت شفاف به این مساله اذعان دارند که چند ماه مانده به شروع به کار دولت سیزدهم با اقدامات اشتباه اقتصادی، پنج درصد تورم خلق کرده‌اند و در طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ فقر را افزایش داده در حالی که مردم تحمل این مشکلات را نداشتند.

خزانه منفی تحویل دولت سیزدهم شد

وی حجم نقدینگی خلق شده توسط دولت قبل را موجب رکود تورمی در این دولت ذکر کرد و گفت: بر اساس اعلام یکی از مقامات سابق، در شرایطی سازمان برنامه و بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را تخصیص داد که هیچ موجودی در خزانه وجود نداشت به گونه ای که خزانه نه تنها صفر بلکه منفی تحویل دولت سیزدهم داده شد.

وی گفت: همه این شرایط ناشی از سیاست‌های التماسی و وابسته سازی گذشته بود و امروز دولت سیزدهم در تلاش است با اتکا به مردم و توان داخلی ذره ذره کشور را از مشکلات به ارث رسیده خارج کند.

سخنگوی دولت رسالت اصحاب رسانه و مدیران دستگاه‌های اجرایی را مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن دانست و گفت: میدان‌دار و فرمانده اصلی این جبهه، مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اداری نقش تاثیرگذاری در انعکاس فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌های مربوطه دارند و در این راستا رسانه‌ها در این عرصه از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

بهادری جهرمی مدیریت عرصه رسانه را برعهده شخص فرمانده دانست و تأکید کرد: تمام بازیگران عرصه رسانه در جهاد تبیین نقش مهم و ممتاز دارند.

وی با اشاره نقش مهم رسانه‌ها در عرصه‌های مقابله با تهاجم دشمنان گفت: در برهه‌های غبارآلود حق علیه باطل مومن، متقی و انقلابی واقعی را باید با تفکر انقلاب، اسلام و حضرت امام راحل(ره) قیاس کرد.

سخنگوی دولت با تشریح اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته گفت: اهداف دشمن در این میدان، با استفاده از همه ابزارها و ‌اقدامات تبلیغاتی، رسانه‌ای و تهاجمی محقق نشد.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه در مقابله با دشمنان در شرایط کنونی افزود: رسانه‌ها سنگر سختی انتخاب کرده‌اند، این سنگر سخت، اقتضای تلاش مضاعف و نیاز به پشتیبانی و حمایت ویژه و ایجاد کمیته تخصصی پشتیبانی دارد