استاندار اصفهان: در راه‌اندازی و فعالسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اصفهان کار متفاوتی شده است
استاندار اصفهان: در راه‌اندازی و فعالسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اصفهان کار متفاوتی شده است

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: در حوزه راه‌اندازی و فعالسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اصفهان کار متفاوتی شده و نرخ بیکاری ما از ۱۲ و ۶ دهم، با بیش‌از ۲ ونیم درصد کاهش، تک رقمی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست با تشکل‌های کارگری استان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در نگاه مکتبی ما بسیار محترم است، بحث کار و کارگر است که جایگاه ویژه و کمال یافته‌ای در معارف ما دارد.

وی افزود: ما در سیر تطور تاریخی که به این موضوع نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که همه انبیاء و اولیاء الهی در توصیه‌ها و فرامین آسمانی خود، جایگاه ویژه و بسیار متفاوتی برای جوهره کار و کارگر تعریف کرده‌اند.

دکتر مرتضوی ادامه داد: در سلوک ائمه اطهار علیهم‌السلام و بزرگان ما درباره چگونگی رفتار با جامعه کارگری و تقدیس کار اینگونه بوده و هست که بعضاً کسانی که در این مسیر جان می‌دهند، با شهادت در راه خدا هم‌سنگ دانسته می‌شوند و ما باید نگاه متعالی و مرجحی به موضوع کار و کارگر داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تحولاتی که به واسطه زحمات جامعه کارگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: همه ما اذعان داریم یکی از اقشاری که به صورت ویژه نقش‌آفرینی کرد تا استقلال و آزادی به این کشور برگردد، جامعه کارگری بودند.

وی اضافه کرد: جامعه کارگری ما با میدان‌داری که در مسیر به ثمر نشستن انقلاب داشت، کاری کرد کشوری که در حضیض ذلت بود به یک عزت مثال‌زدنی دست پیدا کند و امروز ما شاهد انجام عملیات وعده صادق و دیگر پیشرفت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف هستیم.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه اگر ما امروز به این عزت رسیدیم، مرهون زحماتی است که شما داشته‌اید، عنوان کرد: اگر امروز در حوزه تولید، صادرات و توانمندی‌های فناوری در این تراز از رده‌بندی‌های بین‌المللی قرار داریم، قطعاً زحمات جامعه کارگری باید به عنوان یکی از مؤلفه ‌های اصلی محاسبه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان از کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، تصریح کرد: پیام‌هایی از سوی برخی از آژانس‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ بین‌المللی که پیشتاز حوزه انرژی هسته‌ای هستند از اتفاقاتی که در استان اصفهان افتاده مخابره شد که شگفت‌زده شدند و باید فراموش نکنیم که این موفقیت‌ها مرهون تلاش، مجاهدت و عرق کارگران این سرزمین است و تغییر دولت‌ها نباید در این نگاه وحدت‌آفرین تأثیر بگذارد.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه اگر ما امروز افتخاری در دنیا داریم از بابت زحمات جامعه کارگری است، عنوان کرد: حسب همین شرایط و متناسب با شعار سال نیز باید یک همت متفاوتی داشته باشیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: رویکرد دولت در خصوص مباحث حوزه تولید بسیار متفاوت از گذشته بوده و تجریبات سال‌های گذشته جمع شده و یک سیاست و راهبردی را در اختیار ما گذاشته که بر روی آن بسیار تمرکز کرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌اندازی و فعالسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اصفهان کار متفاوتی شده و نرخ بیکاری ما از ۱۲ و ۶ دهم، با بیش‌از ۲ ونیم درصد کاهش، تک رقمی شده است.