طرح بشری یک روش نوین در قرآن آموزی
طرح بشری یک روش نوین در قرآن آموزی

پایگاه خبری زنگ خطر/ مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در تبلیغ و ترویج مباحث قرآنی نیاز به برنامه داریم، برنامه ای که در آن باید همه‌ی ارکان مردم و دولت کنار هم باشند. دولت از زمان آغاز به کار  اُمور قرآنی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

خبرنگار : فاطمه عبدلی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، حامد منیری در حاشیه بازدید از مهدها و موسسات قرآنی شهرستان گلپایگان در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: فضای شهرستان گلپایگان  در مسائل فرهنگی و قرآنی خیلی خوب ارزیابی می شود اما  نیاز به کار بیشتری در این حوزه است که قطعا مسئولین از جمله  بنده باید تلاش بیشتری بکنیم و درحوزه‌ی اعتبارات بهتر  عمل کنیم البته این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌هایی هست و از مسئولین استان اصفهان انتظار داریم حتما نگاه ویژه ای به شهرستان هایی مثل گلپایگان و خوانسار داشته باشند و مسئولین شهرستانی هم جلساتی با محوریت قرآن از جمله شورای فرهنگ عمومی را بیشتر برگزار کنند تا بتوانیم با  همدلی و یک صدایی مشکلات را یک به یک و با دقت بررسی ، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در تبلیغ و ترویج مباحث قرآنی نیاز به برنامه داریم، برنامه ای که در آن باید همه‌ی ارکان مردم و دولت کنار هم باشند. دولت از زمان آغاز به کار  اُمور قرآنی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری که ما باید قرآن را جذاب به جامعه عرضه کنیم؛در دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی حدود یک سال و نیم است که  طرحی را به نام “منظومه جشنواره‌های تبیین”  آغاز کردیم، این جشنواره در سطوح مختلف تخصصی و غیرتخصصی در سطح کشور و بین‌الملل برگزار می شود و  گلپایگان هم می تواند در استان در یک یا چند رشته‌ی هنری که اساتید و  هنرآموزانی دارند فعالیت کنند و مورد ارزیابی قرار بگیرند. در این جشنواره  جمعی از برگزیدگان هنری در رشته‌های مختلف طی فراخوانی جشنواره ای با مضامین قرآنی برگزار میکنند.

منیری افزود: طرح  “بشری” نیز که یک  روش نوین در قرآن آموزی است، این طرح  برای مربیان قرآن بدون محدودیت سنی و با هر سطح از تحصیلات برگزار می شود. هر فردی که در موسسه‌ی قرآنی که از وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات اسلامی  مجوز گرفته فعالیت می کند می تواند در سامانه “حمد” ثبت نام کند و سپس از طریق صندوق هنر برای بیمه شدن اقدام کند.